دسته‌بندی نشده

تلاش وزارت دفاع حرکت در مسیر تکنولوژی های آینده ساز است


P>به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا سردار سرتیپ «سید مهدی فرحی» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز پنجشنبه پس از بازدید از اولین نمایشگاه بین المللی ایران ژئو که در  سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی افتتاح شد، گفت: امروزه توسعه فناوری در دنیا شتاب زیادی گرفته است و اگر نتوانیم با این توسعه همراه باشیم از فناوری های راهبردی و نوینی که در دنیا در حال شکل گیری است، عقب خواهیم افتاد. 


وی گفت: دنیا در حال ترسیم فناوری های راهبردی است که پایه های تحول در  ۲۰ سال آینده خواهد بود. از جمله آنها فناوری های برتر ژئو، بایو، نانو و فضا است که به ویژه در کشورهای پیشرفته روی آن ها کار  و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی شده است و در واقع چشم انداز ۲۰۴۰ را برای این موضوع در نظر گرفته‌اند.


وی تاکید کرد: در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که  یکی از پیشتازان توسعه فناوری و به خصوص فناوری های نوین در کشور است  خود را موظف می دانیم که با تلاش جدی سعی کنیم در عرصه های فناوری نوآورانه و آینده ساز عقب نمانیم.


وی گفت: در این راستا بکارگیری ظرفیت‌های ملی و ظرفیت‌های بزرگی از جمله جوانان نخبه و خلاق کشور یکی از ابزارهای بسیار موثر و موفق توسعه است و برگزاری این نمایشگاه ها می توانند ظرفیت های کشور را یک جا جمع کنند که باعث هم افزایی و توسعه فناوری و شتاب شود و عملاً بتوانیم زودتر به آن دستاوردهایی که مدنظر است، برسیم.


وی با بیان اینکه فناوری ژئو از فناوری های برتر دنیا است گفت:  خوشبختانه در این نمایشگاه شرکت های خوبی حضور داشته و توانمندی های بسیار خوبی را  ارائه کرده اند. امیدواریم در وزارت دفاع و سازمان جغرافیایی وزارت دفاع بتوانیم از ظرفیت های خوب این شرکت ها به معنای حداکثری استفاده کنیم.


وی درباره توان دفاعی کشور گفت: توان دفاعی کشورهای دنیا متاثر از به کارگیری فناوری های برتر است. برای مثال در بحث مواد پیشرفته، بایو یا نانو و همچنین بحث ژئو و هایپرسونیک و کوانتوم و بسیاری از فناوری های دیگر که هم کاربردهای غیرنظامی و هم نظامی دارند یا موضوع هوش مصنوعی که از فناوری های رو به جلویی است که در همه عرصه ها از جمله در عرصه دفاعی و نظامی استفاده می شود و  همه دنیا مشغول آن هستند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *