دسته‌بندی نشده

دبیر شورای عالی مناطق آزاد قانون مالیات بر ارزش افزوده مناطق

آبادان – ایرنا – مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده که بر اساس آن تولیدکننده باید ۲ تا سه‌ بار مالیات بدهد، در جلسه سران قوا مورد بررسی قرار گیرد.


به گزارش ایرنا سعید محمد در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان که روز پنجشنبه با حضور معاون اقتصادی رییس جمهور و به میزبانی سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، بیان کرد: این قانون از ۱۳ دی پارسال ابلاغ شده است.


وی با تاکید براینکه این قانون وضع شده مجلس شورای اسلامی باید متوقف شود، افزود: اختلافات جزیره‌ای باید رفع شود زیرا این نوع نگاه به نفع تولیدکننده نیست.


وی با بیان اینکه مناطق آزاد باید خارج از محدوده گمرکی باشند گفت: وقتی موضوعی در خصوص مناطق آزاد مطرح می‌شود باید تیم کارشناسی از مناطق آزاد نیز در آن حضور داشته باشد.


محمد ادامه داد:مرز بین‌المللی شلمچه تاثیر زیادی در حوزه تجارت، ترانزیت و گردشگری دارد اما متاسفانه این ظرفیت اکنون تعطیل مانده که امید است با عملیاتی شدن پایانه صادراتی شلمچه شاهد تغییر در وضع موجود باشیم.


وی گردشگری علمی را باعث بهبود معیشت دانست و افرود: سرمایه‌گذار وقتی در منطقه حضور پیدا می‌کند که قوانین آنی وجود نداشته باشد و مشوق‌هایی تعیین شود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: حدود ۳۰۰ واحد صنعتی در آبادان و خرمشهر وجود دارند که ۵۰ درصد آنها تعطیل هستند و باید دنبال راهکار باشیم تا به چرخه تولید بازگردند.


محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور روز پنجشنبه در سفر به منطقه آزاد اروند به همراه دبیر شورای عالی مناطق آزاد،استاندار خوزستان و جمعی از مدیران استان از برخی واحدهای اقتصادی در آبادان دیدن کرد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *