دسته‌بندی نشده

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ارز ۴۲۰۰ تومانی فساد زا است

شیراز-ایرنا-رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی فساد زا است برای حل این مشکل چاره ای نداریم جز اینکه این ارز را حذف ‌کنیم.


محمد جواد عسکری روز دوشنبه در حاشیه نشست شورای کشاورزی شهرستان های داراب و زرین دشت که با حضور برخی از معاونین وزیر و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شد، گفت: اگر دولت زیر ساخت های لازم را برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تعریف کرده باشد و در سطح کلان کشور تصمیم گیری ها با یک سری هماهنگی باشد امکان حذف این نوع ارز وجود دارد.


نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در صورت عدم وجود بستر مناسب مجلس با حذف ارز ترجیحی مخالفت خواهد کرد، اظهار داشت: برای انجام این اصلاح اقتصادی باید یک فضای امن و اغنایی شکل بگیرد و یک سیستم نظارتی قوی تشکیل شود تا دقیق، شفاف و سریع عمل کند.


عسکری به اهمیت بخش کشاورزی در حوزه انتخابیه خود نیز پرداخت و افزود: اولویت اول ما بخش باغبانی است زیرا محصولانی که ارزشمند هستند مثل موز و آناناس در این شهرستان امکان رونق تولید در فضای گلخانه ای را دارند.


او با اشاره به متاثر شدن بیش از نیمی از سطح باغات ۱۵ هزار هکتاری مرکبات شهرستان داراب از عارضه زوال بیان کرد: تا سال آینده بالغ بر ۳۰ میلیون اصله نهال عاری از ویروس و گواهی شده در مرکز تحقیقات کشاورزی شهرستان داراب آماده عرضه به متقاضیان می شود که برای احیاء باغات خسارت دیده حائز اهمیت خواهد بود.


این نماینده مجلس با بیان اینکه تولید نهال عاری از ویروس یک حرکت بسیار ارزشمند خوب و ملی است و از مسئولین جای تقدیر و تشکر دارد، اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی توسعه گلخانه ها را در دستور کار قرار دهد، در گذشته هم حرکت خوبی را انجام دادند که باید ادامه یابد.


وی با اشاره  به برخی از توانمندی های شهرستان داراب در بخش کشاورزی مانند تولید سالانه ۶۰ هزار تن انار، وجود ۷ هزار هکتار انجیرستان دیم، وجود بزرگترین دشت دیم ارگانیک گل محمدی دنیا به وسعت بالغ بر ۶هزار هکتار و تولید ارقام مختلف از طریق بهزراعی و بهنژادی، افزود: کشاورزان علاقه مند و پیشرو این شهرستان در بخش های مختلف زراعت، باغبانی و دامپروری زبانزد خاص و عام هستند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *