دسته‌بندی نشده

قدرت راهبردی کشورمان در جهان دشمنان ایران را به احترام وا داشته

تهران- ایرنا- نماینده مردم مهریز گفت:با بیان اینکه قدرت راهبردی ایران در جهان، دشمنان را در گفتگو و برخورد با ایران به احترام وا داشته است.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، محمدرضا صباغیان بافقی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، اول تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: انقلاب ما توانست نگاه دینی را با نگاه مردمسالاری تلفیق و در قالب نظام اسلامی پدیدار و حکومت مستحکمی را بنا نهد که در قرن کنونی کم نظیر است و باید قدردان آن باشیم، قوت نظام اسلامی، وجود رهبری حکیم، صالح و مدبر در رأس نظام است که بعد از غروب خورشید امام امت سکاندار آن شد، انتخابی که در آن شرایط سخت چیزی جز به فضل الهی نبود.


نماینده مردم مهریز بیان داشت داشت:در سده اخیر ایران، کمتر حکومتی استقلال سیاسی داشت که بتواند بدون توجه به سیاست های زورگویانه استعمارگران به راه خود برود.


وی با اشاره به قدرت ایران در منطقه و جهان تصریح کرد: قدرت راهبردی ایران در جهان شکل گرفته و دشمنان را در گفتگو و برخورد با ایران به احترام وا داشته و بیشترین عصبانیت دشمنان ما و بخش زیادی از تحریم های امروز ناشی از این قدرت دفاعی ایران است همچنین وجود ثبات و امنیت پایدار کشور است و زمانی اهمیت آن را بیشتر درک می کنیم که خدای ناخواسته آن را از دست داده باشیم.


صباغیان بافقی با بیان اینکه نقاط ضعف باید درمان، یادآور شد: مهم ترین مشکل ما ضعف در حوزه قانونگذاری و نظارت بوده ومجلس به جای پرداختن به وظایف اصلی، به کارهای اجرایی و محلی روی آورده که این رویه و ضعف باعث شده برای انجام وظایف به جا مانده مجلس، به مرور شوراهای عالی متعددی همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی، شورای عالی بورس و شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران تشکیل شود که تصمیمات فراقانونی بگیرند که برخلاف نص صریح اصل ۷۰ قانون اساسی است که قانونگذاری را برعهده مجلس قرار داده که از دل مردم برون آمده است.


صباغیان خاطر نشان کرد: امروز نحوه قانونگذاری در شورای عالی هماهنگی اقتصادی شاید به صورت موقتی مشکلات را حل کند اما در اصل تیر خلاص به مجلس است که جنازه آن را در آینده خواهیم دید و مردمسالاری را هدف قرار می دهد، مجلس در این خصوص هنوز خواب است و برخی برای مصلحت خود را به خواب زده ایم. حرمت امامزاده را باید متولیان نگاه دارند که متأسفانه دیروز و امروز متولیان آن، جایگاه مجلس را نمی بینند.


نماینده مردم مهریز ادامه داد: برای برون رفت از این شرایط باید مجلس با مقام معظم رهبری مشورت کرده و مجلس را از این وضعیت نجات دهد. کاری که رییس مجلس در اوایل سال وعده آن را داد اما انجام نشد.


صباغیان بافقی در ادامه با اشاره به ضعف دیگر عنوان کرد: روابط بر ضوابط و مقررات می چربد که نتیجه آن ریزش متروپل، سانحه قطار مشهد-یزد، حادثه پلاسکو و ساخت برج هایی است که قارچ وار بدون توجه به فضاهای آموزشی و بهداشتی و تفریحی می رویند و آسیب های اجتماعی آنها بالاترین کشتار را از ساکنان خود دارد.


وی اضافه کرد: ربا و اخذ سودهای کلان بانک ها باعث برکت کم امروز، تورم و افزایش قیمت ها، شب و روز دویدن مردم و ۲ و ۳ شیفت کردن شده است و بی دلیل نیست که خداوند در قرآن می فرماید اگر ربا را ترک نمی کنید با خدا و رسول خدا(ص) اعلان جنگ کنید. در تعجب هستم چرا علمای دین و مراجع فریاد نمی زنند. علمای بزرگ اگر این سودهای بانکی ربا نیست، پس ربا چیست و کجاست؟ برخی کشورهای غربی و پیشرفته مدت ها است آثار آن را متوجه و سود بانکی را از سیستم حذف و یا به حداقل رسانده اند اما ما اقدامی نکرده ایم.


صباغیان بافقی افزود: اصلاح ساختار سیاسی و اداری کشور و نبود اجرای واحد مدیریت شهری یکی از ضروریات حل مشکلات مردم است و تا اصلاح نشود، سایر امور درست نمی شود.


وی افزود: از برخی نهادها و دستگاه ها و به ویژه نهادهای زیر مجموعه مقام معظم رهبری احتیاط می کنیم و از ایشان نیز که از ترس رد صلاحیت انتقاد و ایرادی را مطرح نمی کنیم و حتی خود من که الان این مطلب را می گویم ترس از رد صلاحیت دارم شاید هم رد صلاحیت نباشد اما این ترس وجود دارد. این ترس برای نمایندگان نباید وجود داشته باشد که در احادیث ما به نصیحت و امر به معروف و نهی از منکر مسئولان سفارش شده و اگر ما نگوییم، دشمنان به شکل دیوانه وار در سایت ها، گروه ها و شبکه ها می گویند.


عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این عرایض و صحبت های حقیر کوچک ترین ارادتی را از نظام اسلامی و مقام معظم رهبری کم نمی کند و به کوری چشم دشمنان به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی پای نظام هستیم.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *