دسته‌بندی نشده

مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی توسط خودشان معرفی شد


P>به گزارش  خبرنگار حوزه ایثار وشهادت ایرنا، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز یکشنبه در این نشست با گرامیداشت روز بزرگداشت مادران و همسران شهدا و تسلیت رحلت حضرت ام‌البنین (س)، اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در تلاش است که به رویدادهای خاص و مربوط به شهدا و شهادت با روش‌های مناسبی پرداخته شود و این برنامه‌ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیگیری می‌شود.


معاون رئیس جمهور با اشاره به سالگرد بمباران ۲ مدرسه در بروجرد توسط رژیم بعث عراق در سال ۶۵، گفت: پس از عملیات کربلای ۴، دو مدرسه در بروجرد مورد هدف نیروهای بعثی قرار گرفت. بعد از ۳۵ سال که از این اتفاق می‌گذرد هنوز پدران و مادران متأثر هستند از اینکه این اتفاق مورد توجه قرار نمی‌گیرد و تنها مقام معظم رهبری سفری به استان لرستان داشتند و جویای این ماجرا شدند و اخیراً به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران همایشی برای گرامیداشت شهدای این حادثه با حضور مسئولان بنیاد برگزار شد.


مکتب شهید حاج‌ قاسم سلیمانی توسط خودشان معرفی شد


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از الگو و فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود باید توجه داشت که فرهنگ‌سازی زمینه تمدن‌سازی است. لازم است که ابتدا فرهنگ‌سازی کنیم و از این طریق گفتمان به وجود می‌آید برای همین نباید اجازه داد که فرهنگ ایثار و شهادت فراموش شود و باید این فرهنگ دیده شود تا مرجعیت پیدا کند.


دکتر قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: مکتب شهید حاج‌قاسم سلیمانی توسط خودشان معرفی شد لذا شما جانبازان و ایثارگران برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید خودتان دست به کار شوید. برخی فکر می‌کنند که فرهنگ ایثار و شهادت مربوط به دوران خاصی است و تمام شده است همانند افرادی که فکر می‌کنند که تفکر انقلابی تمام شده است و الان وقت مطالبه‌گری است در حالی که این تفکر سم است و افراد انقلابی نباید از بیرون گود تنها نظاره‌گر باشند.


معاون رئیس‌جمهور با اشاره به حضور خود در جبهه‌های دوران دفاع‌مقدس به عنوان بسیجی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید به عنوان نهاد انقلابی باقی بماند و از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حمایت کند و رویکرد اصلی ما این است که بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط پیشکسوتان این عرصه از سازمان خدماتی به سازمانی معاضدتی و راهبری تبدیل شود و این کار توسط ایثارگران انجام شود.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه کادرسازی دارد و طرح شاهد هم برای همین از سوی حضرت امام‌خمینی (ره) مطرح شد برای اینکه امام (ره) قصد داشتند آینده این انقلاب توسط ایثارگران تضمین شود. امیدوار هستیم تشکل‌های ایثارگری افزایش پیدا کند که یکی از وظایف بنیاد تعامل با نخبگان و تشکل‌های ایثارگری است و مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر به همین منظور تشکیل شده است که گروه‌های جهادی و سرآمدان فرهنگ ایثار و شهادت را ساماندهی می‌کند.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به جانبازان و ایثارگران حاضر در نشست گفت: امیدوارم نسلی مثل خودتان پرورش دهید زیرا بزرگ‌ترین کار شما انسان‌سازی است. ما در بنیاد قصد داریم شجره‌نامه‌هایی برای ایثارگران تهیه کنیم که نوادگان شهدا و آیندگان به آنها افتخار کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *