دسته‌بندی نشده

وزیر کشور شناسه دار کردن اتباع فاقد هویت در مشهد پیگیری می شود

مشهد-ایرنا- وزیر کشور گفت: برای مساله اتباع بیگانه و افراد فاقد هویت، تصمیم گیری شد تا برای شناسه دار کردن این افراد در حاشیه شهر مشهد پیگیری و اقدام لازم صورت گیرد.


احمد وحیدی پنجشنبه شب در نشست شورای اداری استان با حضور  رئیس جمهوری افزود: مساله حاشیه نشینی در این کلانشهر از مسایل عمده است، طی بازدید از بخش های مربوطه مشخص شد بخشی از مشکلات مربوط  به سندهای ملکی و عدم توسعه منطقه و مشکلات ناشی از آن دراین منطقه است البته موضوع اتباع افغانستانی و فاقدین هویت نیز از دیگر مسایل حاشیه شهر مشهد است.


وی تامین آب شرب مشهد را از نگرانی های آینده دانست و گفت: تسویه آب و بازچرخانی آب شهری لازم است مورد توجه وزارت نیرو قرار گیرد.


وزیر کشور گفت: در مشهد مساله حمل و نقل عمومی و کاهش این ناوگان برای زایران مشهود است.


احمد وحیدی افزود: مقرر شد حداقل چند ۱۰۰ وسیله نقلیه عمومی تامین شود و  شش هزار میلیارد تومان برای راه‌اندازی شش کیلومتر مترو مورد نیاز است که باید در مصوبات به آن پرداخت.


وزیر کشور گفت: شهرستان کلات ظرفیت های دامی و آبی خوبی دارد، کلات پنج رودخانه و سه چشمه سار دارد  که متأسفانه آب عمده رودخانه ها به کشور همسایه می رود.


وحیدی گفت: لازم است برای مهار واستفاده از این منابع و پایاب سدهای شهرستان برنامه ریزی شود.


وی گفت : در این شهرستان منابع آبهای زیر زمینی ارزشمندی نیز  وجود دارد که بخش زیادی از آن به کشور همسایه می رود.


وحیدی کلات را  قطب دامپروری با علوفه خودکفا دانست و گفت: متأسفانه به خاطر خشکسالی های متمادی در سالهای اخیر، جمعیت ۷۰ هزار نفری منطقه به ۴۰ هزار نفر کاهش یافته است و این افراد به حاشیه شهر مشهد مهاجرت کرده اند.


وزیر کشور گفت: برای رسیدگی به حادثه ورزشگاه امام رضا(ع) امروز معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با مسئولان انتظامی، ناجا، سپاه، وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی به مدت هشت ساعت جلسه ای تشکیل داد، وظایف هر کدام تعیین شد و گزارش نهایی، جمع‌بندی و تکمیل شده و تقدیم رئیس جمهور خواهد شد تا اقدامات لازم صورت گیرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا در نشست شورای اداری استان خراسان رضوی علاوه بر رییس جمهور و اعضای هیات دولت، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی نیز حضور دارند.


رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت روز چهارشنبه دهم فروردین ماه ۱۴۰۱ در نخستین سفر استانی خود در سال جدید وارد استان خراسان رضوی شدند و اکنون پس از پایان دیدار وزرا از مشهد و شهرستانهای دیگر استان اعضای هیات دولت در شورای اداری خراسان رضوی شرکت کرده اند.


رییس جمهور را در این سفر وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و راه و شهرسازی و نیز معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری همراهی می کنند.


آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۷ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.  



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *