دسته‌بندی نشده

امضای ۵ تفاهم نامه کمک های بلاعوض ژاپن به سازمانهای مردم نهاد


P>به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، کازوتوشی ایکاوا در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه کمک بلاعوض ژاپن برای تأمین امنیت انسانی موسوم به GGP سازمان مردم نهاد، گفت: GGP در ایران از سال ۱۹۹۹ آغاز شده است و یکصد و پنجاه پروژه را در رشته‌های مختلف از جمله گسترش آموزش ابتدایی، مراقبت‌های بهداشتی ابتدایی، رفاه عمومی و توسعه روستایی در سراسر کشور به انجام رسانده است. 


سفیر ژاپن در تهران با اشاره به اقدامات دولت متبوع خود برای کمک به ایران در زمینه مقابله با کووید ۱۹ و پناهجویان افغانستانی در سالهای گذشته گفت: در نتیجه شرایط اخیر کشور افغانستان، ایران با افزایش قابل توجه ورود پناهجویان افغان مواجه شده است که به مشکلات موجود در این زمینه افزوده است بنابراین امسال دو پروژه با تمرکز بر پناهجویان افغان در دستور کار ما قرار گرفته است.


ایکاوا یادآور شد: دولت ژاپن طی دهه‌های گذشته به شکل پیوسته از پناهجویان افغان در ایران از طریق کمک‌های مردمی در بخش‌های درمان، آموزش، اشتغال، خدمات اجتماعی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اسکان آنان، حمایت کرده است. 


وی با اشاره به سفر اخیر خود به استان خراسان رضوی و بازدید از محل استقرار پناهجویان افغان از جمله در مرز دوغارون گفت: در این سفر همچنین از مهمانشهر تربت جام بازدید کردم و فعالیت‌های صورت پذیرفته با حمایت دولت ژاپن را بررسی کردم.


سفیر ژاپن در تهران افزود: بر اساس یکی از تفاهم‌نامه‌ها که امروز امضا شد، با همکاری سازمان ریلیف اینترنشنال از پناهندگان افغانستانی و افراد آسیب پذیر در استان خراسان رضوی حمایت می شود. به گفته این دیپلمات ژاپنی  در قالب این پروژه سالانه حدود ۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر که عمدتاً از پناهجویان افغان هستند  مورد حمایت قرار می‌گیرند.


ایکاوا تصریح کرد: پروژه دیگر که سالانه یکصد نفر از زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد، پروژه اهدای تجهیزات به مرکز فنی و حرفه‌ای زنان ایرانی و پناهجوی افغانی آسیب‌پذیر در استان البرز است.


وی با بیان اینکه سه پروژه دیگر بر روی بخش درمان تمرکز خواهد داشت، از اهدای تجهیزات ماموگرافی برای زنان بی‌بضاعت استان سمنان و بنیاد نیکوکاری راه آسمان خبر داد و گفت: این تجهیزات به تشخیص زودهنگام سرطان کمک خواهد کرد. 


ایکاوا در ادامه اهدای یک دستگاه آمبولانس برای انتقال بیماران اطفال و اهدای تجهیزات پزشکی برای بیماران بی بضاعت مبتلا به نارسایی کلیوی در شرایط حاد در استان تهران را دو پروژه دیگر بر اساس تفاهم نامه فوق ذکر کرد.


سفیر ژاپن در تهران در پایان از تلاش‌های پنج سازمان مردم نهاد دریافت کننده کمک‌های بلاعوض ژاپن در سال ۲۰۲۲ قدردانی کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *