دسته‌بندی نشده

تعیین تکلیف زمین های خالی و املاک رها شده گرگان

ایسنا/گلستان معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان از دیوارکشی زمین‌های خالی و املاک رها شده در مناطق سه‌گانه شهری خبر داد.


احمد سالاری ظهر امروز شنبه ۶ خرداد ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت زمین‌های خالی و رها شده در سطح شهر گرگان، اظهار کرد: با استناد به بند ۱۴ ماده ۵۵ و ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها دیوارکشی زمین‌های خالی و رها شده در سطح شهر گرگان در دستور کار قرار گرفته است.


وی با بیان اینکه برای این کار اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در حال حاضر مرحله‌ای از دیوارکشی در زمین‌های خالی منطقه ۲ شروع شده است.


معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان از بررسی‌های انجام شده در این منطقه برای شناسایی زمین‌های خالی و رها شده خبر داد و افزود: تاکنون ۱۵ ملک رها شده و خطرآفرین شناسایی شده اند که جهت رفع خطر و ایمن‌سازی دیوارکشی می‌شود.


وی با بیان اینکه زمین‌های خالی و ملک‌های رها شده در سطح شهر علاوه بر نازیبایی سیمای شهری، محلی برای دپوی زباله و تجمع افراد کارتن خواب و معتاد تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: این موضوع مشکلات عمده را برای شهروندان و محیط شهری به وجود آورده است که باید در اسرع وقت علاج‌بخشی شود.


سالاری با اشاره به دیوارکشی ملک‌های رها شده در منطقه میرکریم سوم، تصریح کرد: در صورت اجرای عملیات دیوارکشی توسط شهرداری مالک موظف به پرداخت هزینه‌های دیوارکشی به شهرداری خواهد بود.


گفتنی است، شهرداری می‌تواند اراضی فاقد سازه و خالی از هرگونه مستحدثات، بناهای مخروبه و نامناسب با وضع محل و ساختمان‌های نیمه تمام که وجود آن منافی پاکیزگی محل، موجب انتشار آلودگی یا مخدوش کردن سیما و منظر محل باشد را طبق ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها، پس از طی مراحل قانونی به هر ترتیب که صلاح بداند تعیین تکلیف کند و حالت فعلی آن را تغییر دهد.


در اینگونه موارد شهرداری ابتدا اقدام به دیوارکشی یا نرده‌کشی اطراف زمین رها شده یا ساختمان نیمه تمام می‌کند و در این مدت به مالک مهلت می‌دهد تا وضعیت زمین یا بنا را اصلاح کند، در صورت اهمال یا بی‌توجهی مالک طبق نظر کارشناسی و مصوبه شورای اسلامی شهر، هر تغییری که لازم باشد در زمین رها شده یا ساختمان نیمه تمام یا مخروبه اعمال و هزینه آن را به علاوه ۱۰ درصد از مالک یا متصدی دریافت می‌شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *