دسته‌بندی نشده

حلوا سه آرد مجلسی دسر شیرین افطاری

درست کردن حلوای سه آرد مجلسی و برآمدن از پس آن برای خیلی ها نقطه پایان کدبانو بودن و آشپزی حرفه‌ای به حساب می‌آید. این حلوا بافت نرمی دارد و تهیه اصولی آن با قلق هایی همراه است.


گروه ایرنا زندگی – درست کردن حلوای سه آرد مجلسی و برآمدن از پس آن برای خیلی ها نقطه پایان کدبانو بودن و آشپزی حرفه‌ای به حساب می‌آید. این حلوا بافت نرمی دارد و تهیه اصولی آن با قلق هایی همراه است.


مواد لازم


آرد سفید 125 گرم


آرد برنج 125 گرم


آرد نخودچی 125 گرم


شکر 3 لیوان فرانسوی


آب   یک و نیم لیوان


گلاب  1 لیوان


زعفران غلیظ  یک سوم لیوان


کره 20 الی 25 گرم


روغن  200 گرم


حلوا سه آرد مجلسی؛ دسر شیرین افطاری


طرز تهیه 


آب و شکر و گلاب را روی حرارت قرار می‌دهیم تا شکر به خوبی در این مواد حل شده و شهد حلوا آماده شود. پیش از زمان قل زدن و جوش آمدن قابلمه را از روی حرارت بردارید. آرد سفید را در قابلمه الک می کنیم و 5 دقیقه آن را تفت می‌دهیم. سپس آرد برنج وآرد نخودچی را به نوبت اضافه می کنیم و 5 دقیقه تفت می‌دهیم. هر سه آرد را دوباره الک می‌کنیم. سپس روغن را اضافه کرده تا اندازه‌ای تفت می‌دهیم که این مواد به رنگ طلایی دربیایند. مواد را از روی حرارت بر می‌داریم و در مرحله بعد کم کم شهد و زعفران را اضافه و کامل یک دست می‌کنیم. حلوا را دوباره روی حرارت قرار می دهیم و تا 5 دقیقه تفت می‌دهیم. حلوا نباید حالت خشک داشته باشد و با کمی چسبندگی باید بتوانید به راحتی آن را از ظرف جدا کنید. در مرحله آخر به مدت چند دقیقه مواد داخل قابلمه یا تابه داغ را گهواره کنید.با دو دستگیره دو طرف ظرف را بگیرید و مواد حلوا را با یک حرکت منظم به حاشیه ظرف ببرید و برگردانید. این کار باعث انسجان بافت حلوا و یک دست شدن آن می‌شود.


نکته آخر


برای تزیین این حلوای سه آرد مجلسی می توانید از انواع ماسوره ها استفاده کنید. بافت نرم آن قابلیت این را دارد که بهترین نقش ها را روی آن بیندازید و یک حلوای چشم نواز را در سفره‌تان داشته باشید.




آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *